- H - |
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() |
- H - |
31 Oct 2005, 22:25
Bericht
|
|
|
Groep: Members Berichten: 465 Sinds: 12-October 05 Gebruiker Nr.: 7 |
H
Handposities – Met handposities worden die specifieke posities van de handen bedoeld die tijdens Reikibehandelingen gebruikt worden. De Reikibeoefenaar plaatst zijn handen op specifieke plaatsen en laat de Reiki stromen in het lichaam van de ontvanger op deze posities om heling te verzorgen. Het schijnt dat Usui oorspronkelijk vijf posities gebruikte en verder maakte hij gebruik van Reiji en Byosen om te voelen en te lokaliseren welke andere plaatsen er behandeld moesten worden. In traditionele Japanse Reiki die afstamt van de Hayashi lijn zijn er zeven posities. In de Hayashi-Takata lijn zijn er twaalf. Andere Reikisystemen kunnen verschillende aantallen van posities hanteren. Hatsurei ho – Dit is een meditatie- en ademhalingstechniek die door Usui gebruikt werd. Het wordt nog steeds gebruikt bij Reiki Ryoho zoals die door de Gakkai beoefend wordt. Het is een techniek die de beoefenaar verbetert door middel van vergroting en versterking van hun Reiki kanaal en hun contact met de Reikibron. Het wordt ook gebruikt voor de spirituele groei van de beoefenaar. Het bevat een zelfreinigend ritueel evenals twee verschillende soorten meditatieoefening. Hayashi – Dr. Chujiro Hayashi werd in 1925 ingewijd tot Reikimaster en was een student van Usui. Hayashi was een gepensioneerd officier van de Japanse marine. Hij opende een Reikikliniek die vooral een medisch model volgde. Hayashi bracht sommige veranderingen aan in het systeem inclusief een zwaardere nadruk op de symbolen en de afstemmingen en hoogstwaarschijnlijk ontwikkelde hij de twaalf standaard handposities zoals we die tegenwoordig in het Westen kennen. Deze handposities stelden meerdere beoefenaars in staat gelijktijdig Reiki te geven. Deze groepheling techniek werd in zijn kliniek toegepast. Hij was de leraar van Hawayo Takata. Heling afstemmingen – Een afstemmingstechniek niet bedoeld voor inwijdingen, maar om de “heling te vergoten”, ontwikkeld door William Rand. Hoewel van de procedure gedacht wordt dat hij niet de ontvanger inwijdt als Reikibeoefenaar, hebben sommige masters hun twijfels over het gebruik ervan, omdat zij ervoeren dat cursisten na afloop Reiki konden geven zonder dat zij daarin getraind waren. Heling op afstand – Dit is het sturen van Reiki energie met het doel om iemand die niet fysiek aanwezig is te helen. Het maakt gebruik van het HSZSN (afstand) symbool en een verscheidenheid van technieken zoals de fototechniek, Reiki stacks, helingslijsten of de teddybeer techniek om een punt te hebben waarop je je kunt richten. Helingscrisis – Een concept dat bij Prahna heling en andere helingbenaderingen aangetroffen wordt die sommige masters hebben toegevoegd aan Reiki. Het concept van een helingcrisis is dat de ontvanger van een Reikibehandeling of –afstemming een “ontlading” ervaart en vervolgens in een emotionele of psychische crisis belandt. Dit concept wordt niet door veel masters aanvaard. HSZSN – Het derde Reiki symbool. HSZSN is een combinatie van Japanse Kanji (symbolentaal) dat “geen verleden, geen heden, geen toekomst” kan betekenen en het vertegenwoordigt de tijdloze oorspronkelijke puurheid van de bron van alles en de geest van de mensheid. Een vertaling zou kunnen zijn “Treed op in de verwerkelijking van het absolute ZIJN” Hui Yin – Een “energie opwekking” techniek die bij afstemmingen wordt gehanteerd. Het werd in Raku Kai Reiki toegevoegd en is een deel van William Rand’s Usui/Tibetaanse praktijk en het werk van Diane Stein. Het is beter bekend in Chi Qong als de microkosmische omloop. © by Vincent Amador Vertaald en bewerkt © door Pim v/d Helm |
|
|
|
25 May 2006, 16:46
Bericht
|
|
|
Groep: Members Berichten: 3 Sinds: 25-May 06 Gebruiker Nr.: 525 |
HSZSN – Het derde Reiki symbool. HSZSN is een combinatie van Japanse Kanji (symbolentaal) dat “geen verleden, geen heden, geen toekomst” kan betekenen en het vertegenwoordigt de tijdloze oorspronkelijke puurheid van de bron van alles en de geest van de mensheid. Een vertaling zou kunnen zijn “Treed op in de verwerkelijking van het absolute ZIJN” (Gabriel Shivers, bedankt voor deze definitie). © by Vincent Amador Vertaald en bewerkt © door Pim v/d Helm hoi mensen :-) het is nogal lastig wanneer ik telkens weer verkeerde vertalingen van mijn woorden tegenkom, die vervolgens in het internet door de etherische wereld schaatsen <glimlach> aub even de tekst wijzigen! Dus: ik heb ooit een "hertaling" niet een "vertaling" van HSZSN op het AHR forum genoemd en deze was: To Act in the Realisation of Absolute Beingness. Deze hertaling maakt alleen zin in de samenhang waarin zij is genoemd. "Absolute Beingness" is een begrip uit de leren van Daskalos. En deze definite van HSZSN was een voorbeeld van hoe de Kanji kunnen worden geinterpreteerd. Maar daar zat een hele diskussie omheen! De vertaling, die hier in dit forum staat: Optreden bij de Realisatie van het Absolute Zijn is gewoon verkeerd! Maar goed, niet iedereen heeft Engels als moedertaal, dus gebeuren zulke dingen weleens. Mijn Nederlands is ook nogal ingeroest. "to act " betekent in dit verband "een handeling uitvoeren" "realisation" betekent hier "gewaarwording of besef" "Absolute Beingness" betekent "Absolute Zijnsheid of Het Oneindig Goddelijke" Het zou misschien goed zijn, af en toe eventjes twee keer te kijken :-) Ik zou graag willen zien dat deze verkkerde formuliering verdwijnt of tenminste mijn naam niet ernaast staat. mvg Gabriel Shivers |
|
|
|
25 May 2006, 16:50
Bericht
|
|
![]() Groep: Root Admin Berichten: 1,063 Sinds: 10-October 05 Van: den haag Gebruiker Nr.: 2 |
Ik heb je naam hier verwijderd :)
Volgens mij staat er bij de A ook nog wat. Alleen is de "vertaling" daar weer wat anders :) |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Print Versie | Actuele tijd: 9th Sep 2010 - 14:37 |