Reiki forum

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Ditje En Datjes
Cor Nederveld
plaatsen 14 Mar 2006, 15:21
Bericht #1

Groep: Members
Sinds: 4-November 05
Van: Stegeren (ommen-overijssel)
Gebruiker Nr.: 28

1.Als je rechtshandig bent, neig je ernaar je voedsel te kauwen aan de rechterkant. En andersom geldt hetzelfde voor linkshandigen (let er maar eens op).

2.Een dorstgevoel is een paradox. Als je geen dorst meer voelt, moet je meer water drinken. Wanneer we gedehydreerd raken (ontwaterd), dan werkt het dorstmechanisme minder goed. Dit is van belang voor mensen die veel koffie (vier koppen of meer per dag) of alcohol drinken. Als gouden regel geef ik je mee: drink een glas water na elke kop koffie of elk glas alcohol. Als je in een restaurant of café bent, bestel ze dan tegelijk.

3.Je tong is alleen vrij van bacteriën als hij roze is. Beslag betekent een dunne laag bacteriën. Tip: koop in de reformwinkel een tongschraper en schraap je tong steeds voordat je naar bed gaat. Je zult er veel plezier van hebben en ’s morgens niet meer met een vieze smaak in je mond opstaan.

4.Je pupillen worden vier keer zo groot als je naar iets leuks kijkt.

5.Gemiddeld heb je 1 uur minder slaap nodig als je stopt met roken.

6.Lachen vermindert je bloedspiegels van stresshormonen en versterkt het immuunsysteem. Een kind van 6 jaar lacht gemiddeld 300 keer per dag, volwassenen zitten ergens tussen de 15 en 100 keer per dag. Tip: koop de cd ‘Divine Comedy’, en zet die minstens één keer per dag op.

7.Het geluid dat je hoort als je een zeeschelp tegen je oor houdt, is niet de oceaan, maar het geluid van het bloed dat door je aderen in het oor stroomt.

8.Telkens als je niest, sterven er wat hersencellen.

9.Wanneer je bloost, wordt ook de maagwand roder.

10.Het geluid dat je hoort bij het kraken van je vingers is het geluid van nitrogeengasophopingen die loskomen. Het is ook niet waar dat het kraken van je vingers later tot reuma leidt.

11.Het duurt ongeveer 20 seconden voordat een rood bloedlichaampje je hele lichaam is rond geweest.

12.Het enige deel van het lichaam dat geen bloedvoorziening heeft, is je cornea (hoornvlies van het oog). Deze krijgt zuurstof direct van de lucht.

13.Intelligente mensen hebben meer zink en koper in hun haar.

14.Vrouwen knipperen bijna twee keer zo vaak met hun ogen als mannen.

15.Duitse herdershonden bijten mensen vele malen vaker dan andere
Go to the top of the page

+Quote Post
Bianca Fens
plaatsen 14 Mar 2006, 16:12
Bericht #2

Sinds: 15-November 05
Gebruiker Nr.: 57

Het laatste is niet waar.

Er zijn veel (duitse) herders, dus zullen er meer bijtincidenten zijn met een herder in de hoofdrol.

Er zijn echter rassen die veel sneller overgaan tot bijten.

+Quote Post
Tonny
plaatsen 14 Mar 2006, 16:52
Bericht #3

Sinds: 25-October 05
Van: Betuwe
Gebruiker Nr.: 17

Als gouden regel geef ik je mee: drink een glas water na elke kop koffie of elk glas alcohol.

Ik doe al jaren water bij de wijn :)

13.Intelligente mensen hebben meer zink en koper in hun haar.

Vandaar dat mijn haar zo'n mooie rooie kleur heeft (grijnssssss)

15.Duitse herdershonden bijten mensen vele malen vaker dan andere

Naaaahhh niks van waar.

+Quote Post
Thea Swienink
plaatsen 14 Mar 2006, 17:18
Bericht #4

Groep: Donateur
Sinds: 3-November 05
Van: Westervoort
Gebruiker Nr.: 20

citaat:
5.Gemiddeld heb je 1 uur minder slaap nodig als je stopt met roken.

Nah dat schiet lekker op dan. Je hebt dan wel een uur minder slaap nodig volgens die mensen, maar als je enorm slecht slpaat door het niet roken geloof ik niet dat het echt een positief effect heeft .

Ik denk dat ik mijn haartjes maar s in zink en koperklerur verf.
Zou dat ook nog beetje invloed hebben op mijn intelligentie?
Of is dat een erg domme vraag? grin

+Quote Post
Peter Smits
plaatsen 15 Mar 2006, 01:35
Bericht #5

Sinds: 7-January 06
Van: Leiden
Gebruiker Nr.: 219

Helaas bewijzen de statistieken het keer op keer: Duitse herders zijn verhoudingsgewijs inderdaad de grootste bijters. Omdat veel mensen denken dat het gewone goedzakken zijn, lopen er veel baasjes rond die zo'n hond niet (goed) onder controle hebben. Herders treden graag beschermend op en dat leidt dan tot beten. Echter een herder laat het vaak bij een waarschuwingsbeet en daarom staat de herder niet op de lijst om in de RAD (Regeling Agressieve Dieren) opgenomen te worden, dit in tegenstelling tot de beruchte pitbull.

De kwaadaardigheid die de kop op stak doordat het herderras in het verleden kapot gefokt werd is gelukkig inmiddels zo goed als verdwenen.

Als fervent ligfietser kan ik helaas beamen dat terriers, rottweilers en herders me de meeste hartkloppingen bezorgen.

Misschien moet ik ook maar beginnen met roken, dat xtra uurtje kan ik wel gebruiken.

+Quote Post
Bianca Fens
plaatsen 15 Mar 2006, 07:51
Bericht #6

Sinds: 15-November 05
Gebruiker Nr.: 57

Als er veel duitse herders zijn in verhouding tot andere honden, dan LIJKT het alsof herders meer bijten.

Neem een groepje honden, 8 duitse herders, 1 terrier, 2 golden retrievers en 3 labrador retrievers. Het lijkt mij vrij duidelijk dat statistisch gezien de duitse herders de meeste bijtincidenten zullen veroorzaken, er zijn er meer van binnen dit groepje.
Dit zegt echter niets over de bijtgraagheid van een bepaald ras.

Dat ik dit zo met overtuiging zeg, komt omdat ik al héél lang hondentraining geef en er bij ons van alles rondloopt, zowel rashonden als kruisingen.

De praktijk laat heel wat anders zien dan de statistiek beweert.

+Quote Post
Tonny
plaatsen 15 Mar 2006, 10:29
Bericht #7

Sinds: 25-October 05
Van: Betuwe
Gebruiker Nr.: 17

QUOTE(Bianca Fens @ 15 Mar 2006, 07:51 ) *
Als er veel duitse herders zijn in verhouding tot andere honden, dan LIJKT het alsof herders meer bijten.

Neem een groepje honden, 8 duitse herders, 1 terrier, 2 golden retrievers en 3 labrador retrievers. Het lijkt mij vrij duidelijk dat statistisch gezien de duitse herders de meeste bijtincidenten zullen veroorzaken, er zijn er meer van binnen dit groepje.
Dit zegt echter niets over de bijtgraagheid van een bepaald ras.

Dat ik dit zo met overtuiging zeg, komt omdat ik al héél lang hondentraining geef en er bij ons van alles rondloopt, zowel rashonden als kruisingen.

De praktijk laat heel wat anders zien dan de statistiek beweert.

Mee eens.
Ik heb mijn hele leven al duitse herders en zijn gewoon de meest lieve en trouwe dieren.
Laten we wel wezen je kan iedere hond agressief krijgen.

Dit bericht is bewerkt door Tonny: 15 Mar 2006, 10:30

+Quote Post
Herman Peet
plaatsen 15 Mar 2006, 10:49
Bericht #8

Groep: Site Sponsor
Sinds: 17-November 05
Van: Emmen
Gebruiker Nr.: 78

QUOTE(Peter Smits @ 15 Mar 2006, 01:35 ) *
Helaas bewijzen de statistieken het keer op keer: Duitse herders zijn verhoudingsgewijs inderdaad de grootste bijters.

Om soortgelijke redenen als waarom er met Opels de meeste ongelukken gebeuren. Het zijn geen onveilige auto's, maar er zijn er zo veel van ;-)

Shinpai suna,

Herman.

+Quote Post
Anje
plaatsen 22 Feb 2010, 16:53
Bericht #9

Sinds: 14-November 06
Gebruiker Nr.: 812

Mensen met dyslexie hebben vaak moeite met links en rechts.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

- Print Versie Actuele tijd: 9th Sep 2010 - 15:23