| |
|
  |
Reiki Bij Prematuurbaby Na Een Tijd Zonder Reiki.... |
|
|
|
|
22 Sep 2008, 20:47
|
Groep: Members
Sinds: 9-June 07
Gebruiker Nr.: 1,110

|
hoi, Ik heb in april 2007 mijn 1e reiki-graad behaald en er daarna niet meer zoveel meegedaan....ik vraag me af of ik het zo weer op kan pakken en of dat het dan gelijk weer goed "stroomt".... Heb inmiddels namelijk een baby gekregen.....prematuur geboren en vraag me af of het voor haar misschien goed is om Reiki te ontvangen... heeft iemand hier ervaring mee?? Met beide gevallen dan hè?>> Het "herstarten"van de Reiki en het behandelen van (prematuur)baby's... Graag zie ik jullie reacties tegemoet....BVD Gr van Ilona
|
|
|
|
|
|
|
|
22 Sep 2008, 21:33
|

Groep: Donateur
Sinds: 2-July 06
Van: Hoorn
Gebruiker Nr.: 587

|
Ik heb prachtige resultaten mogen meemaken met premature babies, gewoon lekker vasthouden, als dat kan en lekker laten stromen. Het zal zo wie zo stromen als jij je kindje mag vasthouden, vertrouw daar maar op.
Sterkte en liefs, Agnes
|
|
|
|
|
|
|
|
22 Sep 2008, 21:46
|
Sinds: 13-November 05
Van: Leeuwarden
Gebruiker Nr.: 48

|
Gewoon lekker reiki geven....
Dancing Cloud
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Sep 2008, 08:46
|

Sinds: 15-November 05
Van: Geleen
Gebruiker Nr.: 67

|
He Ilona,
Gefeliciteerd meis met je baby. Leuk! Is alles goed met jullie? Het is vervelend dat het te vroeg geboren is, maar is alles in orde? Dat is belangrijker. Reiki, gewoon doen..... Het kan alleen maar helpen.
Geniet van je kindje...
Knuf, Eric
He Ilona,
Gefeliciteerd meis met je baby. Leuk! Is alles goed met jullie? Het is vervelend dat het te vroeg geboren is, maar is alles in orde? Dat is belangrijker. Reiki, gewoon doen..... Het kan alleen maar helpen.
Geniet van je kindje...
Knuf, Eric
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Sep 2008, 16:35
|
Sinds: 27-October 06
Van: Gramsbergen
Gebruiker Nr.: 765

|
Hoi Ilona,
Het jongste kind van mijn zusje had tijdens de geboorte een fors zuurstoftekort gehad, en werd met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht en daar aan de zuurstof gelegd. Mijn zusje belde mij toen op met de vraag of ik naar het ziekenhuis wilde gaan en Ljev ( Russisch voor 'leeuw') Reiki wilde gaan geven. Wat ik aantrof was een mannetje dat nauwelijks bewoog, niet huilde, doodstil in zijn zuurstof- couveuse lag. Ik deed in die tijd niet veel met mijn Reiki, maar ik ging ervan uit dat alleen al mijn aanraking en de totale liefde die ik voor het kereltje voelde zijn werk wel zou doen. Ik heb mijn handen via de manchetten van de couveuse naar binnen gestoken, en ben Reiki, liefde, aanraking gaan geven. Heb hem verteld dat hij ongelooflijk welkom was, al deed zijn intrede op deze wereld voor hem misschien anders vermoeden. Gaandeweg het uur dat ik bij hem was begon hij te bewegen, te reageren, te sputteren. De kinderarts die tussendoor bij hem kwam, vertelde me dat hij in deplorabele staat verkeerde toen hij binnengebracht werd, dat er zorgen waren over hem. Hij mocht de volgende dag, tegen alle verwachtingen in, naar huis.
Meis, denk niet te veel na over Reiki of geen Reiki, hou je baby vast, laat je liefde via je handen stromen, vertrouw erop dat de boodschap overkomt. Dat doet-ie ongetwijfeld............
Veel liefs, Merel.
|
|
|
|
|
|
|
|
23 Sep 2008, 23:13
|
Sinds: 25-October 05
Van: Betuwe
Gebruiker Nr.: 17

|
Merel  Ilona geef je kindje alles wat je kan geven reiki leeft gewoon in ieder mens.
|
|
|
|
|
|
|
|
24 Sep 2008, 14:16
|
Sinds: 9-June 07
Gebruiker Nr.: 1,110

|
Hey! Bedankt voor alle reacties! En Eric, inmiddels gaat alles hartstikke goed met haar, gelukkig, ze is te vroeg geboren omdat ik het HELLP-syndroom had. Omdat het niet goed met mij ging moest ze gehaald worden, helaas.. Zelf kan ik dus ook wel wat reiki gebruiken... Ze weegt nu 4805 gr en is geboren met 1400 gr, dus dat gaat al lekker opschieten. En Merel, GEWELDIG zeg!! Dat je dat gedaan hebt en dat het zo goed werkte!!!
Toevallig heb ik het gisteravond weer eens gedaan bij Myron, zo heet mn dochtertje, ik kon alleen niet echt merken of ze zich er prettig bijvoelde. Ik merkte wel dat ik weer met tintelende handen loop sinds ik reiki af en toe weer toepas. Echt apart!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
24 Sep 2008, 19:06
|

Sinds: 12-March 07
Gebruiker Nr.: 1,029

|
Brrr, het Hellp-syndroom, verschrikkelijk is dat he! Ik heb het zelf 11 jaar geleden ook gehad.
Gelukkig gaat het de goede kant uit met je dochter! En met jezelf, merk je nog effecten ervan? Ik helaas nog wel, zelfs na 11 jaar zijn mijn ogen nog niet in orde. Sterkte met je dochtertje, en jezelf natuurlijk. Geef haar maar lekker reiki!
Knuffel, Esther
|
|
|
|
|
|
|
|
25 Sep 2008, 05:53
|

Sinds: 15-November 05
Van: Geleen
Gebruiker Nr.: 67

|
Ilon,
Dank je voor je reactie. Wat fijn dat het goed met gaat met Myron! Hoe gaat het nu met jou?
Ik zal aan je denken...
Dikke knuffel, Kus, Eric
Dit bericht is bewerkt door Eric: 25 Sep 2008, 05:54
|
|
|
|
|
|
|
|
6 Oct 2008, 11:03
|

Sinds: 17-November 05
Gebruiker Nr.: 75

|
Nu je bent alweer aardig wat weken verder Nog hartelijk gefeliciteerd met het wondertje Reiki is geweldig voor ieder kind en natuurlijk ook voor de volwassen mens De liefdevolle levensenergie is een stroom dat gaat waar het nodig is Dus gewoon gebruiken ieder aanraking met je baby is al een kracht die je doorgeeft Heel veel geluk liefde voor de toekomst
|
|
|
|
|
|
|
|
17 Oct 2008, 21:30
|
Sinds: 20-November 05
Gebruiker Nr.: 86

|
premature baby, ik heb er zelf eentje gehad. Ze hebben meer behoefte aan lichamelijk contact, logisch ergens omdat ze te vroeg uit de buik van moeder moesten komen. Dus zoveel mogelijk lichaamscontact laten delen. Verder zijn prematuurtjes vaker huilbaby's. Na een half jaar ongeveer gaat dit meestal van lieverlee beter. Houd er rekening mee dat het zenuwstelsel nog niet goed rijp was toen ze geboren werd, en dat dit zich langzamer ontwikkelt na de geboorte dan ervoor. Er kan daardoor de eerste jaren een ontwikkelingsachterstand bestaan die langzaam ingelopen wordt. Een oude vuistregel is dat voor iedere week te vroeg geboren, je een jaar kunt rekenen voor het inhalen van ontwikkeling in vergelijking met kinderen uit voldragen zwangerschap. Ik weet niet zeker of dit helemaal klopt, maar het komt misschien een beetje in de buurt. Wat reiki betreft, dat kun je (weer) sterker laten stromen door regelmatig jezelf te behandelen. Een baby hoeft maar een korte behandeling, veel korter dan volwassenen. Maar je kunt wel altijd kijken wat er spontaan wil gaan stromen samen met de moederliefde
Dit bericht is bewerkt door erik: 17 Oct 2008, 21:32
|
|
|
|
|
|
|
  |
| |